Pooltafels

Pooltafel kopen? Bij Heemskerk hebben we decennia ervaring in het maken van pooltafels. Of je nu op zoek bent naar een 6ft, 7ft, 8ft pooltafel of zelfs een grotere maat, wij hebben diverse soorten.

Ons assortiment pooltafels is zeer uitgebreid. Van een pooltafel voor in een kinderkamer tot een tafel voor in een openbare gelegenheid. Steeds vaker wordt er ook gekozen voor een pooltafel op kantoor. Wij leveren niet alleen verschillende kleuren lakens, maar ook opdrukken van bijvoorbeeld jullie eigen logo. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Resultaat 1–12 van de 24 resultaten wordt getoond

Poolen is een echt gezelschapsspel dat vooral in het café en het poolcentrum wordt gespeeld. Hier vind je dan ook professionele pooltafels en alles wat je nodig hebt voor een gezellig potje poolen. Wil je thuis ook weleens een partijtje spelen, of bij jouw bedrijf je collega’s uitdagen, dan ben je bij Heemskerk op de goede plek. Je vindt hier alle nieuwe pooltafels, maar ook alle accessoires, zoals keuen en poolballen, die nodig zijn voor een vermakelijk spelletje poolbiljart.

Welke maat heeft een pooltafel?

Pooltafels zijn verkrijgbaar in verschillende afmetingen. Officiële wedstrijd pooltafels mogen een afmeting hebben van 8 of 9 voet, wat in centimeters ongeveer 223,68 cm × 116,84 cm (8ft) of 254 cm × 127 cm (9ft) is. Een pooltafel professioneel vind je dus ook bij ons. Bij Heemskerk hebben we pooltafels van 3 ft tot en met 8 ft in het assortiment. Zo is er voor iedereen die wil poolen dus een geschikte tafel. Je kunt je kinderen al kennis laten maken met poolen met onze Mini pooltafel van 3ft. Maar ook voor de gevorderde pool speler zijn er een professioneel poolbiljart verkrijgbaar. Wat denk je bijvoorbeeld van onze Baltimore?

Welke pooltafel moet ik kopen?

Welke tafel je het beste kunt kopen is afhankelijk van wie de nieuwe pooltafel gaat gebruiken, het niveau waarop je speelt en de ruimte waarin de tafel komt te staan.

Bij het kopen van een tafel zijn er een aantal dingen belangrijk om te weten. Allereerst het doeleinde van de tafel. Wie gaat er spelen en hoe vaak? Hoe vaker de pooltafel gebruikt zal worden, hoe steviger hij moet zijn. Een leistenen speelveld heeft bij intensief gebruik ook de voorkeur boven een houten speelveld. Verder is het nuttig om te weten in welke ruimte je de pooltafel gaat neerzetten. Bij Heemskerk hebben we pooltafels in verschillende afmetingen en er is dus altijd wel een pooltafel die in jouw kamer past. Houd daarbij rekening met een ruimte rondom het biljart van 1,5 tot 2 meter. Je wilt natuurlijk niet steeds met je keu tegen de muur stoten.

Pooltafel met leisteen

We hebben pooltafels met spaanplaat, maar ook leisteen pooltafels. De tafels met spaanplaat zijn natuurlijk gewoon goed. Als je nog een stapje professioneler wilt, dan is leisteen wel de ultieme beleving. Als je eens bij een poolcentrum bent geweest, dan is de kans heel groot dat ze daar ook tafels hebben met leisteen. Bovendien speelt de wereldtop ook altijd op tafels met leisteen.

Inklapbare poten

Voor op kinderkamers hebben we ook een tafel met inklapbare poten. Handig als er wat minder ruimte is. Houd er wel rekening mee dat een pooltafel met inklapbare poten vooral voor de fun is. Erg handig bij het opbergen, maar met 5 feet is dit echt wel een kindermaat.

Veelgestelde vragen