Biljart accessoires

Op welk niveau je ook biljart speelt, iedereen weet dat goed spel valt of staat door de kwaliteit van je biljart uitrusting. Met deze accessoires maak je jouw biljart ervaring helemaal compleet!

Resultaat 1–12 van de 15 resultaten wordt getoond

Bij Heemskerk vind je alles voor de ultieme biljart beleving. In onze webshop koop je onder anderen biljarttellers, waarmee je eenvoudig de stand bijhoudt, keurekken voor het makkelijk opbergen van je keuen en triangels om de biljartballen klaar te leggen voor een nieuw potje pool of snooker. Ook voor onderhoud van je biljart artikelen ben je bij Heemskerk aan het juiste adres.

Hoe onderhoud je je biljart attributen?

Om jouw biljartartikelen in de beste conditie te houden is goed onderhoud erg belangrijk. Houd jouw pooltafel vrij van stof en vuil door het laken regelmatig schoon te maken met een borstel. Dek hem daarna af met een speciaal afdekzeil. Vervang eens in de zoveel tijd de pomerans van je keu en berg hem na het spelen op in een keukoffer of tas. De biljartballen kun je schoonmaken met een cleaner.

Door jouw biljart uitrusting goed te onderhouden verleng je niet alleen de levensduur van jouw keu, pooltafel of biljartballen. Je zorgt er ook nog eens voor dat je altijd het beste uit jouw spel haalt. Zo zorgt het vervangen en krijten van de pomerans er bijvoorbeeld voor dat je beter effect kan geven.

Waarom is biljartkrijt blauw?

Al vanaf het begin van de 19e eeuw wordt er blauw biljartkrijt verkocht. In die tijd werd ontdekt dat je meer effect aan een biljartbal kan geven als je de pomerans van je keu ruw maakt met krijt of kalk. De blauwe kleur werd toegevoegd om het biljartkrijt te onderscheiden van het alledaagse kalk, een slim verkooptrucje dus.

Tegenwoordig is biljartkrijt in veel verschillende kleuren verkrijgbaar. Nog steeds wordt vaak voor blauw gekozen omdat men dit van oudsher zo gewend is. Toch wordt er steeds vaker gekozen voor een biljartkrijtje in de kleur van het biljartlaken. Zo laat het krijt minder vlekken achter. Bij Heemskerk vindt je het biljartkrijt in de kleuren blauw en rood in doosjes van 12. Ook kun je een los blauw krijtje kopen in een krijthouder.