Biljarttafels

Overweeg je een biljarttafel aan te schaffen? Heemskerk biedt een uiteenlopend assortiment, geschikt voor zowel thuis, op het kantoor als in de kantine. Afhankelijk van je ruimte en voorkeur hebben we tafels beschikbaar in verschillende speelmaten: 160 bij 80 cm, 180 bij 90 cm en 200 bij 100 cm.

Pooltafels

Ben je op zoek naar een pooltafel? Kijk snel hier.

Onze carambole biljart tafels zijn zowel met als zonder leisteen verkrijgbaar, om aan jouw specifieke wensen te voldoen. Ze worden allemaal vervaardigd in onze fabriek in Nederland, met een focus op kwaliteit en duurzaamheid. Ervaar carambole biljart op een Heemskerk tafel, gemaakt voor de echte liefhebber.

Toont alle 6 resultaten

Pooltafels

Ben je op zoek naar een pooltafel? Kijk snel hier.

We horen het vaak: “ik wil graag thuis biljarten, maar ik heb geen ruimte voor zo’n grote biljarttafel”. Met onze tafelbiljarts is dat geen probleem. Deze tafels zijn iets kleiner en hebben een inklapbaar onderstel (ook met ander onderstel verkrijgbaar), zodat je ze overal eenvoudig neer kunt zetten. En na het spelen berg je de tafel snel en makkelijk op. Speel je toch liever op een biljarttafel met een professionele afmeting? Dan is de Heemskerk 210 Deluxe misschien wel iets voor jou!

Of je nou kiest voor een grote biljarttafel, of toch liever voor een tafelbiljart, met een biljart van Heemskerk kun je direct beginnen met spelen. Alle accessoires, zoals keuen, biljartballen en biljartkrijt worden namelijk standaard meegeleverd bij iedere tafel.

Wat is carambole biljart?

Carambole biljart is één van de spellen die vallen onder de verzamelnaam “biljart”. Je speelt dit spel op een biljarttafel (zonder gaten). Verder heb je 3 biljartballen en een keu nodig om carambole biljart te kunnen spelen.

Bij carambole biljart is het de bedoeling dat je met je keu tegen de speelbal stoot op zo’n manier dat die de twee andere ballen op de tafel raakt, je krijgt dan 1 punt of “carambole”. De kunst is om de ballen zo neer te leggen dat het voor jouw tegenstander extra moeilijk wordt om beide biljartballen te raken. Wie als eerste een vooraf bepaald aantal punten behaald wint het spel.
Binnen carambole biljart zijn ook weer verschillende varianten van het spel. Libre is daarvan het meeste gespeeld. Een andere bekende variant is driebanden.

Waar is een biljarttafel van gemaakt?

Onze biljarttafels hebben een hard houten rand en stootbanden van gegoten rubber. Voor het speelveld is er de keuze tussen gemelamineerd spaanplaat of een leiplaat.

Het hout van de randen is afkomstig uit Noord-Amerika en van hoogwaardige kwaliteit voorzien van een keurmerk. Wij maken voor onze biljarts gebruik van een Simonis biljartlaken. Deze lakens zijn dé topper in het professionele biljart en de beste keuze voor onze Heemskerk carambole biljarts. De biljarttafels worden in onze eigen fabriek voor u gemaakt en u bent daarom verzekerd van de hoogste kwaliteit!