Filter opties

Airhockey onderdelen

Airhockeytafels, zowel groot als klein, bestaan uit meerdere onderdelen, waarvan de belangrijkste misschien wel de airhockey motor is. Die motor zorgt er namelijk voor dat er lucht door het speelveld wordt geblazen en de puck over de airhockeytafel kan zweven.

Filters

Toont alle 2 resultaten

Alle airhockeytafels van Heemskerk worden compleet geleverd inclusief accessoires en originele onderdelen. Helaas kan het gebeuren dat één van de onderdelen aan vervanging toe is. Geen nood, de meeste onderdelen van onze airhockeytafels zijn los te bestellen. In onze webshop vind je bijvoorbeeld de airhockey motor. Verkrijgbaar voor zowel de kleinere als grote airhockeytafels van Heemskerk.

Hoe werkt een airhockeytafel?

Een airhockeytafel heeft een heleboel kleine gaatjes in het speelveld waar lucht doorheen geblazen wordt. De airhockey puck zweeft als het ware op die lucht. Om die luchtstroompjes te genereren wordt gebruik gemaakt van een kleine motor met ventilator.

Doordat de puck op de lucht zweeft is er geen frictie tussen de puck en de airhockeytafel. Wanneer je met een pusher tegen de puck stoot zal hij daardoor dus snel naar de overkant van de tafel schuiven.

Is airhockey een sport?

In Nederland wordt airhockey nog niet in competitieverband gespeeld, maar in de Verenigde Staten worden wel wedstrijden georganiseerd. Er is zelfs een heus WK. Deze airhockey wedstrijden worden georganiseerd door de airhockeybond AHPA, de Airhockey Players Association.

Officiële wedstrijden mogen alleen op bepaalde airhockeytafels worden gespeeld. Die tafels moeten aan bepaalde eisen voldoen. Zo moet de airhockeytafel 8 ft zijn en al op een eerder moment ingespeeld zijn. De tafels die goedgekeurd zijn door de airhockey bond zijn voorzien van 2 of meer motoren. Ook aan de pucks en pushers zitten regels verbonden. Pushers moeten bijvoorbeeld kleiner zijn dan 100 mm.

Is er bij jouw airhockeytafel een onderdeel of accessoire aan vervanging toe, maar weet je niet precies welk onderdeel je nodig hebt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag om het juiste onderdeel te vinden.