Professionele tafeltennisballen

Op het eerste gezicht lijken alle tafeltennisballetjes op elkaar, maar schijn bedriegt. Vooral bij professionele tafeltennisballetjes is er een verscheidenheid aan opties beschikbaar.

Bij Heemskerk begrijpen we dat het kiezen van de juiste bal essentieel is voor het optimaliseren van je spel. Daarom bieden we een breed scala aan hoogwaardige tafeltennisballen die voldoen aan de eisen van spelers op alle niveaus. Bij Heemskerk hebben we tafeltennisballen beschikbaar in verschillende sterrencategorieën: 1-ster, 2-ster en 3-ster, maar ook fun ballen zonder ster, bijvoorbeeld onze gekleurde pingpongballetjes.

Toont alle 12 resultaten

Welke tafeltennisballetjes voor jou het meest geschikt zijn hangt helemaal af van hoe je ze gaat gebruiken. Wordt er door jou vooral in huiselijke sferen een potje tafeltennis gespeeld? Kies dan voor de balletjes met 1 ster. Voor openbaar en intensief gebruik, bijvoorbeeld bij bedrijven of scholen, zijn de tafeltennisballen met 2 sterren erg geschikt.
Speel je tafeltennis op hoger niveau of in competitie verband, ga dan voor onze 3 ster tafeltennisballen om verzekerd te zijn van de beste stuitereigenschappen.

Welke tafeltennisballen gebruiken professionele spelers?

Professionele tafeltennisspelers gebruiken altijd de hoogste kwaliteit tafeltennisballen. Deze balletjes moeten voldoen aan een aantal eisen. Zo moeten ze gemaakt zijn van plastic, moeten de balletjes perfect rond zijn en moeten ze over de beste stuitereigenschappen beschikken.

De tafeltennisballen van Heemskerk zijn van hoge kwaliteit. Waar de tafeltennisballetjes vroeger van celluloid werden gemaakt, worden er nu enkel nog plastic ballen geproduceerd. Dit is niet alleen veiliger en beter voor het milieu, het maakt het spelletje ook nog eens leuker om naar te kijken.

Hoe serveer je bij tafeltennis?

Bij tafeltennis serveer je door de tafeltennisbal vanaf je vlakke hand omhoog te gooien en vervolgens met je tafeltennisbatje naar de overkant van de tafeltennistafel te slaan. Daarbij moet het pingpong balletje eerst jouw eigen speelvlak raken en daarna het speelvlak van je tegenstander.

Tijdens het serveren mag je het tafeltennisballetje niet verborgen houden voor je tegenstander met je hand, kleding of tafeltennisbatje. Zowel je tegenstander als de scheidsrechter moeten je service goed kunnen zien.