Tafeltennisbatjes

Ben je op zoek naar een tafeltennisbatje van goede kwaliteit? Wist je dat het eerste Heemskerk tafeltennisbatje al in 1949 werd gemaakt door oprichter Wout Heemskerk, die datzelfde jaar jeugdkampioen tafeltennis van Nederland werd? Bij ons kun je kiezen uit een ruim assortiment aan tafeltennisbatjes.

Gebruik onze handige filters om het ping pong batje te vinden dat het beste bij jou past. En als je extra hulp nodig hebt bij het zoeken, kun je altijd contact opnemen met onze eigen tafeltennissers. Kies nu jouw favoriete tafeltennisbatje uit ons assortiment en bekijk ook onze tafeltennisballen.

Resultaat 1–12 van de 24 resultaten wordt getoond

Behalve de losse tafeltennisbatjes hebben we ook batsets in ons assortiment opgenomen. Deze sets bestaan uit twee batjes en drie tafeltennisballen in een handige bathoes. En mocht je op zoek zijn naar een tafeltennistafel, kies dan uit ons ruime assortiment.

Een tafeltennisbatje

Een tafeltennisbatje wordt bij tafeltennis gebruikt om het pingpong balletje naar de overkant van de tafeltennistafel te slaan. Een tafeltennisbatje is over het algemeen gemaakt van hout met aan de ene kant een rood rubber en aan de andere kant een zwart rubber.

Tafeltennis batjes zijn er in veel verschillende varianten. Het is dan ook heel persoonlijk welk tafeltennisbatje het beste bij jou past. Bij Heemskerk hebben we een ruim assortiment ping pong batjes, van beginners batjes met 1 of 2 sterren, tot professionele tafeltennis batjes tot wel 10 sterren.

Hiervoor hebben batjes twee kleuren rubber

De meeste tafeltennisspelers hebben aan beide kanten van hun batje rubbers met gelijke eigenschappen. Toch komt het ook weleens voor dat spelers liever met twee verschillende rubbers op hun batje spelen. Om het spel zo eerlijk mogelijk te houden hebben de rubbers verschillende kleuren, namelijk rood en zwart. Zo kan de tegenstander zien met welke kant en dus welk rubber er geslagen wordt.

Het is dus door de internationale tafeltennisbond (ITTF) verplicht gesteld om een rode en een zwarte kant op het tafeltennis batje te hebben. Welk rubber welke eigenschappen hebben is de persoonlijke keuze van de speler. Bij Heemskerk hebben we gekozen voor gelijke rubbers aan beide kanten van onze tafeltennisbatjes. De eigenschappen van de rubbers verschillen natuurlijk wel per batje. Zo hebben de Vigor en Icebreaker batjes rubbers die zorgen voor meer controle, terwijl je met de rubbers op de Culminate en Balsa Energy pingpongbatjes juist meer snelheid kunt maken.

Veel gestelde vragen