Hoe kies je een tafeltennisbatje?

Tafeltennis draait om aanpassingen en precisie. Spelers passen zich aan aan de stijl en spin van hun tegenstanders. Zelfs beginners leren snel hun spel aanpassen om tegenstanders te counteren. Naarmate je beter wordt, ontdek je je eigen voorkeuren in grepen, spelstijl en slagen. Er zijn veel verschillende tafeltennisbatjes om uit te kiezen. De meeste spelers wisselen een tafeltennis bat als ze beter worden. Het kiezen van een nieuw batje kan verwarrend zijn. Heemskerk heeft speciale tafeltennis batjes ontworpen voor verschillende speelstijlen. Deze batjes helpen je om het beste batje voor jouw spel te vinden. Kies er één dat past bij jouw speelstijl en helpt bij je ontwikkeling.

Tafeltennisbatjes voor beginners

Als beginner hoef je je niet druk te maken over verschillende soorten rubbers en bladen voor tafeltennisbatjes. Kies gewoon een kant-en-klaar batje met goede controle, niet te snel en niet te langzaam. Deze batjes hebben een groter raakvlak, zodat je de bal gemakkelijker over het net kunt krijgen. Ze helpen ook bij het leren van basis slagen. Neem de tijd om het juiste batje te vinden dat past bij jouw speelstijl.

Bekijk alle tafeltennis batjes

Tafeltennisbatjes voor gevorderden

Als je van beginner naar gevorderde gaat, is het tijd om de volgende stap te maken. Hiervoor zijn iets meer keuzes. Sommige rubbers hebben veel spin, andere geven veel controle, sommige zijn snel en andere zijn langzaam. Voor gevorderde spelers raden we aan om rubbers en een blad te kiezen met goede controle, maar iets sneller dan beginner batjes.

Omdat je techniek nog steeds in ontwikkeling is, is het belangrijk om niet iets te snel te kiezen. De extreem snelle rubbers en bladen vereisen een goede techniek om de bal onder controle te houden. Anders maak je veel onnodige fouten.

Tafeltennisbatjes voor gevorderde spelers

Het kiezen van het juiste tafeltennis batje kan ook voor gevorderde spelers een moeilijke beslissing zijn. Als gevorderde speler heb je waarschijnlijk een veel beter idee van wat je zoekt en heb je in het verleden al verschillende tafeltennis batjes gebruikt. Hier zijn een aantal suggesties voor het kiezen van een nieuw tafeltennisbatje voor gevorderde spelers:

• Doe onderzoek: Verken verschillende modellen batjes die passen bij je speelstijl.
  • Probeer het uit: Als het mogelijk is, probeer dan het batje uit. Leen het van een vriend of ga eens kijken bij Pong in Amsterdam of de Ping Pong Club in Utrecht.
  • Overweeg je speelstijl: Denk na over je eigen speelstijl en bepaal welke eigenschappen je belangrijk vindt. Wil je meer controle, snelheid of spin? Kies een batje dat past bij je voorkeuren en behoeften.
  • Raadpleeg ons: Mail met onze deskundigen. Wij kunnen je waardevol advies geven op basis van hun kennis en ervaring.
  • Neem de tijd: Neem de tijd om de juiste keuze te maken. Een tafeltennisbatje is een belangrijk onderdeel van je spel, dus haast je niet bij het maken van een beslissing. Vergelijk verschillende opties en neem een weloverwogen besluit dat past bij je spel en doelen.

Aanbevolen batjes:

Hoe maak je een tafeltennisbatje schoon?

Tafeltennisrubbers verzamelen stof, poeder, zweet en ander vuil. Als je rubbers te vies worden, verliezen ze hun grip. De bal glijdt dan makkelijker van de rubbers af en het wordt moeilijker om veel spin te geven. Je moet je rubbers schoonmaken.

De goedkoopste manier om je bat schoon te houden, is door een beetje water en keukenpapier of een doek te gebruiken. Veeg het oppervlak schoon en het rubber droogt snel. Gebruik niet te veel water, want dan worden de rubbers en het bat te nat, en dat is niet goed.

Met een beetje water en een snelle veeg verwijder je de meeste stof en vuil van je rubbers. Doe dit na elke speelsessie.