Over Heemskerk

Als je kijkt naar de rijke historie van Heemskerk zie je al duidelijk onze missie:

“Voor ieder niveau een actief leven vol plezier”

Deze missie vind je ook nu terug in het hele bedrijf. Zo streven we ernaar om de kwaliteit die je kent van vroeger, te waarborgen. Zo ben jij als consument steeds verzekerd van een topproduct, waar je generaties lang plezier mee beleeft.

Hoe het allemaal begon

Het komt regelmatig voor dat we mensen horen zeggen: “Heemskerk? Dat ken ik nog van vroeger” en dat is niet zo gek. We bestaan namelijk al ruim 80 jaar.

Het begon allemaal met 4 Heemskerk broers. Zij hielden zich in het familiebedrijf, “Heemskerk’s Scheepsbouw- en Timmerbedrijf” in Roelofarendsveen, bezig met het maken van boten. In hun vrije tijd werd er fanatiek getafeltennist bij de plaatselijke tafeltennisvereniging “de Treffers”.

En omdat de broers zo goed waren in zowel tafeltennis als het bewerken van hout, vroeg de vereniging of zij een handgemaakte tafeltennistafel konden maken. In 1939 was de allereerste verkoop van een Heemskerk tafeltennistafel een feit!

De kwaliteit van deze tafel bleef niet onopgemerkt en er kwam ook vraag van buiten Roelofarendsveen om pingpongtafels en later ook tafeltennisbatjes te produceren. Hierop besloten 2 van de broers, Nico en Wout zich af te splitsen en samen verder te gaan als Heemskerk Sport.

Plezier en Beweging

Een Heemskerk product kan altijd en overal. Er is namelijk voor iedere locatie wel een geschikte speeltafel verkrijgbaar.

Zo staan er al professionele tafeltennistafels bij verschillende verenigingen in Nederland, hebben we stevige voetbaltafels af mogen leveren bij in een heleboel bedrijfskantines, waaronder ook bij grote namen als Jumbo Supermarkten en Mentos, én spelen er een heleboel gezinnen regelmatig een potje sjoelen op een Heemskerk sjoelbak.

Sports & Games

Ons doel is om zo veel mogelijk mensen op een leuke manier te laten bewegen. Daarom vind je in ons assortiment voor ieder niveau de juiste tafel.

Kinderen beginnen al op een speelse manier met één van de mini tafels, en voor volwassenen is er een onderscheid gemaakt tussen “games” en “sports” speeltafels. Hierbij zijn games tafels het meest geschikt wanneer je beginner of recreant bent en zijn de sports tafels meer bedoeld voor spelers die hun favoriete spel op een hoger niveau uitoefenen, bijvoorbeeld in competitie verband.

Voor ieder niveau

Ook hebben we gedacht aan mensen die minder mobiel zijn, óf die minder kracht hebben. Zo zorgt de sjoelkatapult ervoor dat  je kunt blijven sjoelen, ook als de kracht in je handen achteruit gaat.

Maar het meest trots zijn we nog wel op het schuiftafeltennis. Dit project, in samenwerking met de NTTB, de Dirk Kuyt Foundation en de Johan Cruyff Foundation, zorgt ervoor dat tafeltennis voor iedereen toegankelijk is.

Innovatie

We luisteren altijd graag naar jou als klant. Jullie laten ons namelijk weten wat we goed doen, maar ook waar er ruimte is voor verbetering. Dat heeft inmiddels al een aantal keer geleidt tot verbeteringen aan bestaande producten, het uitbreiden van het assortiment én tot het ontwerpen van nieuwe artikelen. Een mooi voorbeeld hiervan is onze Heemskerk sjoeltafel. Die we, na meerdere verzoeken van klanten, speciaal hebben ontwikkeld.

Ook werden de afgelopen jaren overeenkomsten gesloten met de Nederlandse Tafelvoetbal Bond, zeg maar de KNVB voor het tafelvoetbal en mag Heemskerk zich officieel partner noemen van de NTVB.

Heemskerk over de grens

Hoewel Nederland nog steeds bovenaan staat als het gaat om onze markt, wordt de vraag naar Heemskerk speeltafels vanuit andere landen steeds groter.

Als sinds een aantal jaar kun je al Heemskerk sjoelbakken bestellen bij onze dealer in de VS en Nieuw Zeeland. En met de hulp van verschillende platformen zijn onze tafeltennistafels en voetbaltafels ook verkrijgbaar in o.a. België, Duitsland en Noorwegen.

Maar we stoppen pas als de hele wereld op een Heemskerk kan spelen.