Filter opties

Professionele tafeltennisbatjes

Als je van plan bent om tafeltennis in competitieverband te gaan spelen, of dit al jaren doet, dan weet je dat een batje een groot verschil kan maken in jouw spel. De aanschaf van een professioneel batje is dan ook een verstandige keuze. Op zoek naar een tafeltennistafel? Bekijk ze hier.

Filters

Toont alle 7 resultaten

Het ene tafeltennisbatje is het andere niet. De professionele batjes van Heemskerk laten dit goed zien. Je kunt namelijk batjes kiezen met verschillende eigenschappen. Ga je voor meer controle, zodat je veel effect aan het tafeltennisballetje mee kunt geven? Of kies je liever voor snelheid om het jouw tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken?

Wat is een goed tafeltennisbatje?

Er zijn meerdere eigenschappen mogelijk die een batje ‘goed’ maken. Het belangrijkste is dat deze eigenschappen aansluiten op jouw tafeltennis wensen. Het rubber van je batje is hierbij één van de voornaamste onderdelen. Ook het handvat kan het verschil maken. Het batje moet voor jou vooral goed voelen.

Voor beginnende competitie spelers raden we aan om een batje te kiezen met rubbers waarmee je veel controle kunt uitoefenen. Dit betekend dat je met jouw tafeltennisbatje beter kunt bepalen wat het balletje doet. Je kunt zo bepaalde effecten als topspin en backspin goed onder de knie krijgen.
Speel je al langer en op hoger niveau? Dan kun je kiezen voor een batje met rubbers die veel snelheid meegeven aan het tafeltennisballetje. Het is op die manier lastiger voor jouw tegenstander om te zien wat jouw volgende actie zal zijn.

Van welk materiaal is een tafeltennisbatje gemaakt?

Professionele tafeltennisbatjes bestaan meestal uit 3 elementen. Het slaghout (hiervoor kunnen verschillende houtsoorten gebruikt worden), een zwart en een rood rubber en een tussenlaag van spons, ook wel sandwichlaag genoemd.

De rubbers van een tafeltennisbatje kunnen per kant verschillende eigenschappen hebben. Om het voor alle spelers zo eerlijk mogelijk te maken, is het verplicht om een rood en een zwart rubber op je tafeltennisbatje te hebben. Zo kan je tegenstander altijd zien met welke kant van het batje je speelt en er op de juiste manier op reageren. Dat is wel zo leuk voor het spel.

Veel gestelde vragen