Sjoelen

Sjoelen is populairder dan ooit. Dit oud-Hollandse spel hebben we bij Heemskerk al lang geleden in onze harten gesloten. Als het gaat om sjoelen, dan hebben wij het grootste aanbod en we blijven steeds nieuwe producten ontwikkelen.

Sjoelen = Heemskerk

Sowieso hebben we voor iedereen wel een geschikte sjoelbak en onze sjoelkatapult maakt het voor ouderen zonder veel kracht in handen en armen bijvoorbeeld mogelijk om langer door te gaan met sjoelen. Ook waren we de eerste met sjoelpoeder, met sjoelscoreformulieren en een sjoeltas. En natuurlijk verkopen we ook sjoelstenen om te sjoelen. Bovendien staan wij in nauw contact met de Algemene Nederlandse Sjoelbond.

De zaken die we met hen bespreken over het sjoelen, verwerken we weer in al onze producten. En wist je dit? Niet alleen in Nederland wordt er gespeeld, maar ook in Amerika, Australië, Noorwegen, Zweden, Duitsland en Engeland sjoelen ze inmiddels.

Sjoelen = Heemskerk

Ook bij Heemskerk zijn we gek op sjoelen. We nemen dan ook geen genoegen met minder dan de beste kwaliteit sjoelbakken. Het resultaat zijn onze HS-30, HS-40 en Anthurium sjoelbakken. En ook kinderen kunnen makkelijk sjoelen, met de Mini-S. Met welke sjoelbak wil jij het liefste sjoelen?

Heb je zin om gezellig een spelletje te spelen met vrienden of familie? Dan is sjoelen dé activiteit waar je naar op zoek bent! Sjoelen is een oer-Hollands spel dat al eeuwenlang wordt gespeeld en waarbij behendigheid en precisie centraal staan. Maar voor een écht goede sjoelervaring heb je natuurlijk wel de juiste sjoelbak nodig. En daarom biedt Heemskerk de beste kwaliteit sjoelbakken aan: de HS-30, HS-40 en Anthurium sjoelbakken. Zelfs kinderen kunnen hun hart ophalen met onze Mini-S sjoelbak. Maar welke sjoelbak past het beste bij jou?

Sjoelen is een spel dat wordt gespeeld op een sjoelbak met vier kleine poortjes waarin je in totaal 30 sjoelstenen moet schuiven om punten te scoren. Ieder poortje levert een ander aantal punten op en wie na drie beurten de meeste punten heeft, wint het spel! Er zijn meerdere varianten van het spel, zoals Zaandams sjoelen en 20-2, maar de meest voorkomende variant is Libre. Bij deze variant worden er met 30 schijven 3 rondes gespeeld en kun je maximaal 156 punten behalen. Om de puntentelling goed bij te houden, kun je gebruikmaken van onze handige scoreformulieren.

Wist je dat sjoelen al een eeuwenoud spel is? De exacte oorsprong is niet bekend, maar het huidige sjoelen zoals wij dat in Nederland kennen, is waarschijnlijk afgeleid van het Engelse shuffle dat vooral op schepen werd gespeeld. Rond 1600 werd het spel steeds vaker op het Nederlandse vasteland gespeeld en ontwikkelde zich langzaam de sjoelbak zoals we die nu kennen. Tegenwoordig is sjoelen in Nederland ontzettend populair en worden er zelfs professionele wedstrijden georganiseerd door de Algemene Nederlandse Sjoelbond.

Maar terug naar de sjoelbakken van Heemskerk: onze HS-30, HS-40 en Anthurium sjoelbakken zijn van de allerbeste kwaliteit en zorgen voor een geweldige speelervaring. En niet te vergeten, onze Mini-S sjoelbak is perfect voor kinderen. Met Heemskerk weet je zeker dat je het beste van het beste in huis haalt. Neem gerust contact op met onze klantenservice voor meer informatie over onze sjoelbakken en start snel met het spelen van het oer-Hollandse spel sjoelen! Welke sjoelbak kies jij om de beste sjoelervaring te beleven?