Voetbaltafels voor bedrijven

29 november 2021

Denk je erover om een voetbaltafel voor je bedrijf te kopen? Een goed idee, want zo’n tafel in jouw bedrijfskantine of kantoor heeft veel voordelen. Maar waar moet je op letten bij het kiezen van een geschikte voetbaltafel voor jouw bedrijf? Wij helpen je…

Wat zijn de voordelen van een voetbaltafel in je bedrijf?

Inmiddels is het effect van regelmatig ontspannen tussen de werkzaamheden door ons allemaal bekend. Door om het uur even te ontspannen, kun je je daarna weer volop concentreren. Naast concentratie worden ook nog eens de creativiteit en productiviteit gestimuleerd. En hoe kun je je nu beter ontspannen door lekker in beweging te komen met een potje tafelvoetbal.

Een nog groter voordeel van tafelvoetbal spelen op je werk is misschien wel de goede sfeer die het creëert tussen collega’s. Wanneer je de tafelvoetbal partijtjes in dubbel-vorm te speelt, is een goede samenwerking en communicatie nodig. Dat maakt een potje foosball een laagdrempelige manier om collega’s te spreken op een informele manier. Iets waar je tijdens je werkzaamheden de vruchten van plukt, want je spreekt elkaar daarna ook makkelijke aan in de wandelgangen.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat jij en je collega’s met een partijtje tafeltennis lekker fit blijven op een leuke manier!

Naast alle voordelen voor werknemers is een voetbaltafel ook nog eens een erg leuke manier om te bedrijf in de spotlight te zetten, zeker wanneer je de tafel voorziet van een eigen design. Geef jouw voetbaltafel een unieke look met het logo en de huiskleuren van het bedrijf. Gebruik mooie graphics of een grappige foto om de voetbaltafel helemaal te personaliseren.

Waar moet een voetbaltafel op je werk aan voldoen?

Ok, dat een voetbaltafel op de zaak genoeg voordelen heeft is dus duidelijk. Maar welke tafel moet je nu eigenlijk kiezen? En waar moet je op letten?
Om die vragen te beantwoorden is het belangrijk om te weten hoe de speeltafel gebruikt gaat worden. Dat wil zeggen: Waar komt ‘ie te staan en wie gaat er het meeste op spelen.

Magazijn, kantoor of kantine:

Wanneer je een voetbaltafel bij jouw bedrijf  neer wilt zetten, denk dan goed na waar ‘ie komt te staan. De bedrijfskantine is vaak een goede plek. Omdat dit over het algemeen een aparte ruimte is, los van de werkvloer en afgesloten van klanten, kunnen de werknemers hier lekker fanatiek worden tijdens een potje tafelvoetbal, zonder daarmee voor collega’s of gasten (geluids-)overlast te veroorzaken. Mocht de voetbaltafel in het kantoor komen te staan, gebruik dan de tafelvoetbal balletjes van kurk. Die maken een stuk minder geluid dan de balletjes van kunststof.

Frequentie van gebruik:

Een voetbaltafel wordt bij bedrijven altijd goed ontvangen. Werknemers worden super enthousiast zodra onze chauffeur binnenkomt met de tafel en willen al gaan spelen als hij nog bezig is met afmonteren. Dat enthousiasme betekent ook dat de voetbaltafel waarschijnlijk dagelijks gebruik gaat worden door veel volwassen personen, die erg fanatiek kunnen worden. Daarom moet de tafel flink stevig zijn. We raden dan ook een professionele voetbaltafel aan met metalen onderstel en 18 mm stangen. Zo weet je zeker dat ‘ie tegen een stootje kan. Wordt de voetbaltafel niet dagelijks, maar slechts af en toe gebruikt, dan is het model Ranger ook geschikt.

Gebruik door klanten en/of gasten:

Kan de tafel ook door gasten of klanten gebruikt worden, dan is er nog een andere factor die meespeelt. Wanneer er namelijk (kleine) kinderen rondom of bij de voetbaltafel kunnen, dan is het belangrijk dat je de juiste stangen kiest. Over het algemeen raden we de doorlopende stangen aan bij een voetbaltafel voor bedrijven, deze zijn namelijk iets steviger dan doorlopende stangen. Maar wanneer ook kinderen gebruik kunnen maken van de voetbaltafel, dan kunnen doorlopende stangen gevaarlijk zijn. Omdat de stangen uitsteken aan de andere kant van de tafel kunnen kinderen zich hieraan bezeren. Telescopische stangen zijn in dit geval de betere keuze. Telescopische stangen bestaan uit 2 losse stangen die in elkaar schuiven. Hierdoor steekt de stang niet uit aan de andere kant en dat is een stuk veiliger.