Heemskerk speeltafels op de foto

22 juli 2019

Heemskerk Fotoshoot

Om onze webshop zo veel mogelijk up-to-date te houden, maken we regelmatig foto’s van onze speeltafels tegen een witte achtergrond. Maar omdat onze voetbaltafels en sjoelbakken bij onze klanten maar zelden tegen een witte achtergrond neergezet worden is het wel zo leuk om eens te laten zien hoe mooi onze tafels staan in hun natuurlijke omgeving: in de woonkamer, de keuken of de speelkamer.
Onze conclusie, het organiseren van een professionele fotoshoot!
Maar hoe komt zoiets nou tot stand? En wat komt er allemaal bij kijken? Afgelopen vrijdag was het zover en we willen graag onze ervaringen met deze bijzondere fotoshoot dag met je delen!

Februari: het ontstaan van een idee

Tijdens een bezoekje aan woonwinkel de Bommel ontstaat bij onze collega Stephan het idee dat het wel erg leuk zou zijn om onze speeltafels te fotograferen in een huiskamer setting zoals je die in de winkel ziet. We leggen daarom contact met het hoofdkantoor van de Bommel om te kijken of het mogelijk is om buiten de openingstijden een fotoshoot te organiseren in de woonwinkel.

Maart: Contact leggen

We hebben met de Bommel al wat heen en weer gemaild. Een fotoshoot in de winkel is lastig te organiseren, maar voor het fotograferen van hun meubels is er in het filiaal in Strijen een speciale foto studio waar we wel gebruik van mogen maken! Het plannen kan beginnen.

Juni: Voorbereiden

Er komt nog een hoop kijken bij zo’n fotoshoot. Welke speeltafels willen we op de foto zetten? In welke ruimte willen we ze neerzetten, de woonkamer, een keuken of bijvoorbeeld een speelkamer? Gaan we gebruik maken van figuranten en wie gaan dat worden?
Ik heb daarom een aantal overzichtelijke schetsen gemaakt, waarop duidelijk te zien is wat we per speeltafel nodig hebben.

Schets Sjoelbak HS-40

Begin Juli: De puntjes op de i

De plannen zijn duidelijk en we hebben ondertussen de figuranten uitgenodigd om naar het filiaal van de Bommel te komen op vrijdag 19 juli. Onze monteur Martin is druk bezig om de speeltafels die op de foto gezet zullen worden in elkaar te zetten.

Woensdag 17 juli: Een kijkje in de studio

Om een goed idee te krijgen van de ruimte ga ik alvast een kijkje nemen bij de foto studio van de Bommel in Strijen. Ik word wegwijs gemaakt in de indrukwekkende studio door een medewerker van de Bommel en ik laat hem zien wat onze plannen zijn. We stemmen af wat we nodig hebben en hoe we te werk zullen gaan.

Donderdag 18 juli: Alles klaarzetten

Alles wat mee moet wordt ingepakt en ’s middags in de bus gezet. Dat varieert van speeltafels tot tafeltennisbatjes en balletjes tot decoratie. Ook alle camera en studio attributen staan klaar voor de fotoshoot. Nog één keer alles checken, niks vergeten?

Vrijdag 19 juli: De dag van de fotoshoot

7:30

Een uurtje vroeger dan normaal kom ik aan bij het Heemskerk kantoor. Martin is al vertrokken met de bus en de spullen die nog overblijven worden achter in de auto gezet. Het lijkt wel of we gaan verhuizen, want net zoals de bus zit ook de auto uiteindelijk helemaal vol.

9:00

We komen aan bij de Bommel meubelen in Strijen en laden eerst de auto en de bus uit. Daarna gaan we de studio verkennen. Welke tafel gaat eerst op de foto en welke setting gebruiken we daarvoor? Als alles duidelijk is zet ik de studiolampen op en zorg ervoor dat alles precies goed staat voor de eerste foto.

10:00-12:30

*klik* *flits* Het tempo zit er lekker in. In een paar uurtjes zetten we met z’n allen verschillende speeltafels op de foto. Van een sjoelbak in de woonkeuken tot een tafeltennistafel in een speelkamer, ze komen allemaal aan bod.
En wat is een fotoshoot zonder modellen. Ronald en Stephan lachen naar het vogeltje tot ze er kramp in hun kaken van krijgen. En we weten zelfs een medewerker van de Bommel te strikken om model te staan. Normaal gesproken sta ik liever achter de camera, maar voor deze gelegenheid maak ik graag een uitzondering en ook ik ben dus binnenkort terug te zien op de gevoelige plaat.

Heemskerk Fotoshoot

12:45

Aan het eind van de dag komen er nog twee speciale modellen langs. Tim en Ilse (broer en zus, én al eerder te zien geweest op een Heemskerk foto) zijn speciaal naar Strijen gekomen om ons te helpen met foto’s van de Sjoelbak mini-S en de Midi 800 Tafeltennistafel.

15:00

Halverwege de middag staan alle speeltafels die we hebben meegenomen op de foto. Het opruimen kan beginnen. Alle voetbaltafels, tafeltennistafels en Heemskerk accessoires worden weer ingepakt en ook helpen we de medewerkers van de Bommel een handje om de studio weer helemaal opgeruimd achter te laten.
Als alles klaar is bedanken we iedereen bij de Bommel voor de gastvrijheid en vertrekken weer richting Roelofarendsveen.

16:30

Rond half 5 komen we moe maar voldaan weer aan bij het kantoor van Heemskerk. Nu is het wachten op het eindresultaat. Maar omdat niemand van wachten houdt, hier alvast een voorproefje…

Fotoshoot Sjoelbak