Een dagje mee met de bezorgroute van chauffeur Martin

06 september 2019

Tafeltennis Netsets

Het is vroeg, het begint net licht te worden, als ik met slaperige ogen bij het Heemskerk pand aan kom. Normaal gesproken begint mijn werkdag om half 9 en breng ik het grootste gedeelte van de dag achter de computer door. Om teksten te schrijven voor de webshop, of foto’s te bewerken bijvoorbeeld. Maar vandaag ga ik met onze chauffeur Martin mee, op zijn bezorgroute richting het zuiden van het land. Dat betekent dat we om 6.15 uur klaar staan voor vertrek.

Voetbaltafel afleveren

De bus is gistermiddag al ingeladen en we kunnen dus direct op pad. We vertrekken vroeg, zodat we zowel ’s morgens als in de middag de drukte en ergste files kunnen vermijden. Het plan is om rond 8.30 in Weert bij de eerste klant aan te komen, om een Tactic voetbaltafel af te leveren. En door zijn jarenlange ervaring lukt Martin dat precies.
Bij aankomst worden we bijna direct door iemand aangesproken die precies weet waar de speeltafel moeten komen te staan en we kunnen dus snel aan de slag.
Om de klant zo min mogelijk tot last te zijn willen we onze speeltafels steeds zo snel mogelijk afleveren. Daarom is van tevoren al gevraagd hoe de situatie op locatie is. In Weert moeten we bijvoorbeeld een voetbaltafel afleveren op de eerste verdieping van het pand. Gelukkig is er een lift aanwezig en hoeven we de tafel niet de trap op te tillen.
Na ongeveer 15 minuten hebben we de voetbaltafel speelklaar neergezet en kunnen we door naar het volgende adres.

Voetbaltafel Monteren

Uiteenlopende route

Onderweg is het gezellig en praten Martin en ik over van alles en nog wat. Over de dingen die we onderweg zien, over het thuisfront en over werk. En het is natuurlijk altijd leuk om tijdens een rit naar buiten te kijken, er is dan ook genoeg te zien, zeker als we in hartje Rotterdam langs de Euromast en de Erasmusbrug rijden. De tijd vliegt voorbij.
We hebben vandaag een uiteenlopende route. Zo komen we bij verschillende tafeltennis verenigingen, een oud klooster, een kinderdagverblijf en zelfs een vakantiepark in aanbouw. En ook leveren we speeltafels af bij mensen thuis. Overal waar we komen staan er direct mensen klaar om ons te helpen bij het uitladen van de bus. En waar dat afgesproken is wordt er geholpen om een tafeltennistafel de trap op te tillen. Van Martin begrijp ik dat dat helaas niet altijd het geval is en het is dus extra prettig dat iedereen vandaag zo behulpzaam is.
Het leukste vind ik om te zien hoe enthousiast iedereen is. Elke keer als we een voetbaltafel of tafeltennistafel neerzetten komen er wel mensen kijken en willen ze het liefst meteen beginnen met spelen.

Tafeltennistafel Plaatsen

Behalve speeltafels wegbrengen, gaan we ook langs bij één van onze leveranciers om spullen op te halen. Normaal gesproken spreek ik leveranciers alleen via de telefoon of per e-mail en het is dus erg leuk om eens te zien vanuit waar zij werken en hoe hun magazijn eruit ziet.

Even voor 18.00 uur zijn we terug bij Heemskerk. Het is geen hele pittige, maar wel een lange dag geweest en ik merk dat ik toch best moe ben geworden. En met een nieuw verworven respect voor Martin en het werk dat hij doet rijd ik moe maar voldaan naar huis.