3 tips tegen Corona verveling

14 augustus 2020

Dat Corona, of Covid-19, dit jaar volledig in zijn greep heeft is wel duidelijk. Zo veel mogelijk thuis werken, social distancing en afgelaste evenementen zijn het onderwerp van ieder gesprek.
Zo ook bij Heemskerk. We werden begin dit jaar dan ook enorm verrast door de gigantische toename in de verkoop van tafeltennistafels. Het hele land is aan het tafeltennissen gegaan, met als resultaat een nagenoeg leeg magazijn binnen 1 week.
En hoewel we het natuurlijk leuk vinden dat zoveel mensen tafeltennis (her-)ontdekt hebben, ook wij balen enorm van alle leuke evenementen die niet door gaan dit jaar. Wat dacht je van de Olympische spelen en het EK voetbal, daar hadden we natuurlijk graag . Maar gelukkig is er dit jaar nog genoeg te beleven, je moet alleen een klein beetje creatief worden. Met de volgende 3 tips hoef jij je de rest van het jaar geen moment te vervelen:

1. Tafeltennis op 1,5 meter

Inmiddels zijn de meeste tafeltennistafels in ons magazijn weer aangevuld. Tafeltennis is voor deze vreemde periode enorm geschikt. Door een fanatiek potje te pingpongen houd je je conditie op peil en blijf je dus lekker fit en gezond. Ook kun je je bij tafeltennis makkelijk aan de Corona voorschriften houden. Je kunt de meeste tafeltennistafels namelijk voor de helft opklappen waardoor je makkelijk in je eentje speelt. Maar ook als je wel samen met iemand wilt spelen is tafeltennis ideaal. Tafeltennistafels hebben namelijk een afmeting van 274 × 152,5 cm waardoor je altijd 1,5 meter uit elkaar blijft. Vergeet niet de tafel na afloop goed te desinfecteren met onze speciale tafelcleaner.

1. Veilig tafelvoetballen

Bij tafelvoetbal is het iets lastiger om 1,5 meter uit elkaar te blijven. Voetbaltafels zijn een stuk kleiner en je staat altijd recht tegenover je tegenstander. Daar hebben we bij Heemskerk iets op gevonden! Met de plexiglas scheidingswand, die speciaal voor onze voetbaltafels is ontworpen, tussen jou en je tegenstander in zijn jullie direct beschermd tegen het Corona virus en kunnen jullie toch samen genieten van een gezellig potje tafelvoetbal. De scheidingswand kan direct mee besteld worden bij een nieuwe Heemskerk voetbaltafel, óf gemonteerd worden op een Heemskerk voetbaltafel die al eerder geleverd is op jouw locatie.

1. Ping Pong Trucjes

Naast een gewoon potje tafeltennis kun je ook eens oefenen op verschillende tafeltennis trucjes. Bijvoorbeeld overslaan met meerdere balletjes tegelijk, zoals onze vrienden van MJ tafeltennis voordoen in onderstaand filmpje. Of maakt een soort stuiterparcours en laat een tafeltennisballetje tegen pannen, borden en boeken stuiteren, voordat hij in een bekertje valt. Je kunt hiermee steeds een nieuw parcours verzinnen en onze vrolijk gekleurde Fun tafeltennisballen zijn hiervoor perfect. Film jouw trucjes en deel ze met ons op social media door ons te taggen of #playheemskerk te gebruiken.

Heb jij voor ons nog meer goede tips om er op een alternatieve manier toch nog een leuk jaar van te maken?