Tafeltennistafels: Indoor of Outdoor?

04 september 2018

Bij het kopen van een tafeltennistafel zijn er ontzettend veel dingen waar je op moet letten, maar het belangrijkste verschil is misschien wel of je kiest voor een indoor of een outdoor tafeltennistafel. Maar wat zijn nu precies de verschillen tussen deze twee varianten?

Het lijkt misschien logisch, maar toch krijgen we regelmatig de vraag: Wat is het verschil tussen een tafeltennistafel voor buiten en een tafeltennistafel voor binnen?
Het verschil zit vooral in het materiaal dat gebruikt is voor de tafels. Hoewel de modellen op elkaar lijken zijn o.a. de tafeltennisbladen van andere materialen gemaakt. Dat maakt de tafeltennistafel outdoor geschikt voor alle weersomstandigheden.

We zetten de verschillen even op een rijtje:

Outdoor tafeltennisbladen

Voor onze tafeltennistafels voor buiten hebben we gekozen voor outdoor tafeltennisbladen. Deze bladen zijn gemaakt van materialen als melamine, kunststof of zelfs van beton. Dat zorgt ervoor dat de tafeltennisbladen bestand zijn tegen alle weersomstandigheden. Ze kunnen dus goed tegen vocht en kou. Maar ook zullen ze door zonlicht niet verkleuren.

Een stevig onderstel

De outdoor tafeltennistafels zijn voorzien van een stevig onderstel. Het metaal dat is gebruikt voor deze onderstellen is bewerkt met een speciale coating, waardoor vocht en temperatuur wisselingen hier geen effect op hebben. Je hoeft dus niet bang te zijn dat de tafeltennistafel snel gaat roesten.

Kunststof netje

Bij al onze tafeltennistafels wordt standaard een tafeltennisnetje meegeleverd. In het geval van de outdoor tafeltennistafels is dat netje gemaakt van kunststof, óf in het geval van de betonnen tafeltennistafel, van metaal. Het netje kan dus gewoon blijven zitten, ook als er een regenbuitje dreigt te vallen.

Kun je een indoor tafeltennistafel dan helemaal niet buiten gebruiken, of andersom? Natuurlijk wel. Bij rustig weer is het geen probleem om een tafeltennistafel voor binnen even buiten neer te zetten voor een potje ping pong.
Zorg er na het spelen wél voor dat je de tafel weer binnen neerzet. Let bij de indoor tafels ook op met vocht en zonlicht. Gaat het regenen? Breng de tafel dan direct naar binnen. Zo voorkom je dat de bladen krom trekken en houd je lang plezier van de tafeltennistafel.