Tafeltennisbatje Heemskerk Vigor 1 ster – Hardbat

Combi batcleaner met spons
Tafeltennis Batcleaner

Beschrijving

Aangenaam, de Heemskerk Vigor: een beginners tafeltennisbatje dat perfect is voor recreatief gebruik. Met minder snelheid dan andere batjes is het perfect voor sporadische spelers of nieuwkomers in de sport. Het batje beschikt over genopt rubber en een holrond handvat gemaakt van 5-laags hout.

Hardbat tafeltennisbatje

Wat de Vigor echt uniek maakt, is het feit dat het een zogenaamde Hardbat is. Dit type batje vindt zijn oorsprong in de vroege dagen van het tafeltennis, toen de sport nog in de kinderschoenen stond en rackets nog niet zo geavanceerd waren. Kenmerkend voor de Hardbat is het simpele, maar effectieve ontwerp: een houten blad met daarop een gewone geprofileerde rubber bevestigd, met de rubbernoppen naar buiten gericht.

Extra controle

In tegenstelling tot andere batjes heeft de Vigor geen sandwichlaagje tussen het blad en het rubber. Dit, in combinatie met de korte noppen op het rubber, zorgt voor slagen met minder snelheid. Maar het echte voordeel hiervan is dat het je in staat stelt om extra controle uit te oefenen. Dit is met name handig bij het aanleren van een verdedigende speelstijl, waarbij controle van essentieel belang is. De Vigor is niet alleen geschikt voor beginners, maar ook voor gevorderde spelers die af en toe deelnemen aan speciale Hardbat-toernooien.

En voor diegenen die graag voorbereid zijn, is de Heemskerk Vigor ook verkrijgbaar als handige tafeltennisset. Elke set bevat twee batjes en drie pingpongballetjes, allemaal verpakt in een Heemskerk bathoes.

Eigenschap Waarde
Spin 2.0/10.0