Welke tafeltennistafel moet ik kopen

Op zoek naar een tafeltennistafel voor thuis? Het kopen van de juiste tafel kan lastig zijn, vooral als je niet weet waar je moet beginnen. Gelukkig zijn wij er om je te helpen! Bij Heemskerk hebben we jarenlange ervaring in het verkopen van tafeltennistafels en delen we graag onze kennis met jou.

Indoor of outdoor

Waar ga je de tafeltennistafel gebruiken? Binnen of buiten? Als je van plan bent om de tafel buiten te gebruiken, is het belangrijk om specifiek te kijken naar een outdoor tafeltennistafel. Tafeltennistafels voor buiten moeten bestand zijn tegen regen en felle zon. Indoor tafeltennistafels zijn daar niet geschikt voor. Na een buitje heb je een krom tafelblad. Outdoor tafeltennistafels hebben doorgaans een melamine tafelblad, die wel bestand zijn tegen weersinvloeden.

Doeleinden

Waar en hoe vaak ga je de tafeltennistafel gebruiken? Komt hij op zolder te staan, waar jij en je familie af en toe eens een balletje slaan, of is de pingpongtafel bedoeld voor intensiever gebruik, bijvoorbeeld op kantoor of in een openbare ruimte. Neem in dit laatste geval een wat stevigere tafel, die bestand is tegen een stootje. Kijk hiervoor naar de dikte van de stangen en de algemene stevigheid van een tafeltennistafel. Bij Heemskerk hebben we dit per tafel aangegeven.

De ruimte

Wat ook belangrijk is: hoeveel ruimte is er. Niet alleen de tafel moet passen, ook heb je veel ruimte eromheen nodig. Tafeltennistafels zijn er in verschillende maten. De officiële afmetingen van een tafeltennistafel zijn 274 cm lang en 152,5 cm breed. Als je een tafeltennistafel voor thuis wilt kopen, is het belangrijk om rekening te houden met de beschikbare ruimte. Een mini of midi tafel is ideaal als je beperkte ruimte hebt.

Het tafelblad

Het tafelblad van de tafeltennistafel is een van de belangrijkste onderdelen. Een binnentafel heeft meestal een tafelblad van spaanplaat of van MDF. Hoe dikker het blad, hoe beter een pingpongbal stuitert is doorgaans de regel. Hoe beter je bent of wordt, hoe belangrijker een dikker tafelblad is.

Wieltjes

Verrijdbare tafeltennistafels zijn een goede keuze als je de tafel vaak wilt verplaatsen. Deze tafels zijn uitgerust met wielen die het eenvoudig maken om de tafel te verplaatsen van de ene naar de andere locatie. Dit is vooral handig als je de tafel wilt opbergen wanneer deze niet wordt gebruikt of als je de tafel wilt verplaatsen naar een andere ruimte voor opslag of gebruik.

Merk en reputatie

Bij het kiezen van een tafeltennistafel is het belangrijk om te kijken naar het merk en de reputatie van het merk. Hemskerk heeft een lange geschiedenis in het maken van tafeltennistafels en we zijn geen onbekende  in tafeltennisland. Het is daarom de moeite waard om te investeren in een tafel van een gerenommeerd merk, omdat deze tafels betrouwbaarder zijn en een betere kwaliteit en garantie bieden.

Eigen ontwerp blad

Wil je een unieke tafel, dan kun je overwegen om een wrap aan te laten brengen op het speelveld. Dat kan bij ons bij alle pingpongtafels. Leuk voor bedrijven. Let op: deze service biedt Heemskerk al lange tijd aan en wij hebben hier veel ervaring mee. Zo lijdt het spelletje er niet onder.

Keuring

Het topmodel van Heemskerk heeft een internationale ITTF keuring. Veel tafeltennistafels worden omschreven als wedstrijdtafel, alleen ontbreekt hierbij een essentieel onderdeel, de keuring. Op onze Novi 2400 mogen officiële internationale wedstrijden gespeeld worden, dankzij die keuring van de Internationale Tafeltennis Federatie. Die verplicht ook om die keuring zichtbaar op de tafel te plaatsen. Let daar dus op.

Montage

Sommige tafeltennistafels worden geleverd in een doos en moeten worden zelf worden gemonteerd. Heemskerk heeft tafeltennistafels die allemaal gemonteerd geleverd kunnen worden door onze eigen mensen. Als je zelf de tafel wil monteren is er een duidelijke handleiding en in het Nederlands! Dat is niet overal zo.

Vervoer

Hoe zorg je ervoor dat een tafeltennistafel die je online bestelt op de juiste manier bij je thuis of op kantoor komt? Heemskerk heeft eigen chauffeurs die gewend zijn om tafeltennistafels te vervoeren. Onze bedrijfsauto’s zijn er zelfs op ingericht. Bij ons wordt een tafeltennistafel behandelt als een baby, hij krijgt zelfs verhuisdoeken om zich heen in de auto en er wordt zeker niet mee gesmeten.