WAAR MOET JE OP LETTEN BIJ HET KOPEN VAN EEN TAFELTENNISTAFEL?

Als je op zoek bent naar een tafeltennistafel, zijn er veel dingen waar je rekening mee moet houden, zodat je de juiste keuze maakt. Of je nu een beginner bent of een gevorderde speler, het is belangrijk om de beste tafeltennistafel te kiezen die past bij budget, gebruik en speelniveau.

Hier zijn enkele zaken waar je op moet letten bij het kopen van een pingpongtafel:

Binnen- of buitengebruik

Een van de eerste dingen waar je rekening mee moet houden bij het kopen van een tafeltennistafel is of je ‘m binnen of buiten gaat gebruiken. Buitentafels zijn doorgaans duurzamer en weerbestendiger dan binnentafels. Binnentafels zijn over het algemeen lichter en kunnen gemakkelijker worden verplaatst. Laat een binnentafel nooit buiten staan in de regen, want dan trekt het blad krom.

Afmetingen

Tafeltennistafels zijn verkrijgbaar in verschillende maten. Standaard tafeltennistafels hebben een lengte van 274 cm en een breedte van 152,5 cm. Als je beperkte ruimte hebt, kun je kiezen voor een mini of midi tafeltennistafel.

De dikte van het blad

De dikte van het speeloppervlak van de tafeltennistafel heeft een grote invloed op de kwaliteit van het spel. Over het algemeen geldt dat hoe dikker het speeloppervlak is, hoe beter de bal stuitert. Een bladdikte van een indoor tafeltennistafel van minimaal 15mm is wel aan te raden. Onze ITTF tafel heeft een bladdikte van 25mm.

Inklapbaarheid

Als je de tafeltennistafel niet permanent wilt laten staan, kun je kiezen voor een opvouwbare pingpongtafel. Dit is vooral handig als je beperkte ruimte hebt en de tafel na het spelen wilt opbergen. Hiervoor hebben we bovendien handige hoezen.

Verrijdbaarheid

De meeste tafeltennistafels hebben wieltjes onder het onderstel, waardoor deze makkelijk te verplaatsbaar zijn. Onze Original heeft die ook, maar je ziet ze niet, want ze zitten direct onder tafelblad. Hierdoor is sturen wat minder makkelijk.

Verstelbare poten

Sommige tafeltennistafels hebben verstelbare poten, zodat de tafel niet wiebelt. Dit is uitermate handig als je de tafel op ongelijke oppervlakken gebruikt. Dit geldt voor oude gebouwen en, natuurlijk, buiten.

Garantie

Tot slot is het belangrijk om te kijken naar de garantie en service die wordt geleverd bij de tafeltennistafel. Bij Heemskerk zit er standaard 2 jaar garantie op alle tafels en service zit in ons DNA.