Tafelvoetbal Info

Voetbaltafels

Je kent Heemskerk natuurlijk voornamelijk van de tafeltennis sport. Maar sinds jaar en dag zijn ook onze voetbaltafels niet meer weg te denken uit het assortiment.

Er is dan ook een voetbaltafel voor iedereen. Of je nu thuis in de woonkamer gaat spelen met de kinderen, of in de bedrijfskantine met je collega’s, in onze webshop vind je gegarandeerd het tafelvoetbal spel dat bij jou past.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een voetbaltafel?

Wat leuk dat je hebt besloten om een voetbaltafel te kopen! Maar hoe kies je nou de beste voetbaltafel voor jou? We kunnen ons voorstellen dat je hierbij best wat hulp kunt gebruiken. Deze tips kunnen je op weg helpen:

• Wie gaat de voetbaltafel gebruiken?
    Zullen er voornamelijk kinderen met de voetbaltafel spelen, of wordt er meer door volwassenen gebruik gemaakt van de tafel? Je kunt je voorstellen dat volwassenen een steviger model nodig hebben dan kinderen. De ervaring leert dat het er op kantoor best fanatiek aan toe kan gaan tijdens een potje tafelvoetbal.
  • Wordt de voetbaltafel regelmatig gebruikt?
    Als je de voetbaltafel thuis neer gaat zetten wordt deze niet zo vaak gebruikt als in een openbare ruimte, zoals de school- of sportkantine. Thuis kun je dus gerust kiezen voor een lichter model, zoals de Basic-XL. Maar wordt de voetbaltafel intensief gebruikt, kies dan liever voor een stevig model als onze Tactic.
  • Ga je voor doorlopende stangen of kies je voor telescopische stangen?
    Wanneer je gaat voor stevigheid, neem dan de doorlopende stangen. Ga je liever voor extra veiligheid? Kies dan de telescopische stangen. In het volgende blokje leggen we precies uit waarom.

Doorlopende stangen of Telescopische stangen?

Belangrijk bij de aanschaf van een voetbaltafel, zeker wanneer hij in een openbare ruimte komt te staan, is de keuze voor de stangen. Ga je nou voor doorlopende stangen of toch beter voor telescopische stangen. En wat is nou precies het verschil?

Doorlopende stangen steken (zoals het woord al zegt) aan de andere kant door de voetbaltafel heen. Vaak zijn deze stangen ook massief, waardoor ze extra stevig zijn. Ideaal dus, wanneer de voetbaltafel op een plek komt te staan waar volwassen personen fanatiek zullen gaan spelen.

Telescopische stangen steken niet uit aan de andere kant van de voetbaltafel, maar blijven juist in de tafel. Deze stangen bestaan uit twee delen die in elkaar schuiven. Omdat de telescopische stangen niet uitsteken aan de andere kant zijn deze extra veilig. We raden deze stangen vooral aan wanneer de voetbaltafel in een ruimte komt te staan waar ook kinderen bij de tafel in de buurt kunnen komen. Zo kunnen ze zich niet bezeren aan de stangen.

Tafelvoetbalballetjes

Naast een groot aantal voetbaltafels kun je in onze webshop ook kiezen voor verschillende tafelvoetbal balletjes. Welk balletjes je het beste kunt kiezen is afhankelijk van jouw wensen.

Voor recreatief gebruik
Hebben jullie een voetbaltafel voor de kinderen in de woonkamer staan, maar zijn de balletjes aan vervanging toe? Dan zijn de gladde kunststof balletjes ideaal. Met een setje van 12 heb je weer genoeg balletjes om lekker door te spelen. En omdat ze in drie effen kleuren verkrijgbaar zijn zit er zeker een setje voor jullie bij. Vind je de effen balletjes maar saai? Kies dan voor de balletjes met old-school voetbal print.

Om trucjes te oefenen
Speel je veel en vaak tafelvoetbal en draai jij voor leuke trucjes je hand niet om? Of wil je die trucjes juist onder de knie krijgen? Kies dan voor de Pro balletjes. Deze tafelvoetbal balletjes hebben een ruw oppervlak, waardoor je meer controle kunt uitoefenen. De gele Pro balletjes worden ook gebruikt tijdens officiële tafelvoetbal wedstrijden.

Als het wel wat stiller kan
In steeds meer kantoorgebouwen en openbare ruimtes vind je tegenwoordig een voetbaltafel. Te gek, want een potje tafelvoetbal helpt het personeel om even te ontspannen om daarna weer vol energie aan de slag te gaan. Toch kan het vervelend zijn als collega’s last hebben van het harde geluid van het tafelvoetbal balletjes tijdens het spel. De balletjes van kurk zijn dan de ideale oplossing. Door het zachte materiaal wordt het geluid namelijk enorm verminderd.

Van alles wat
Voor wie niet kan kiezen, of voor degenen die gewoon graag alle soorten balletjes willen uitproberen hebben we speciaal een assorti setje samengesteld. Deze setjes bevatten van alle soorten 2 balletjes. Zo kun je dus zelf kijken welk tafelvoetbal balletje het beste bij jou past!

Jouw voetbaltafel gemonteerd geleverd

Je hebt een mooie voetbaltafel uitgekozen en staat op het punt om hem te bestellen. Dan blijft er nog één keuze over: Ga je de tafel zelf monteren of laat je dat door onze Heemskerk monteur doen?

Levering zonder montage
Al onze voetbaltafels worden standaard bij je afgeleverd in de doos. Dat betekend dat je hem na aflevering zelf in elkaar moet zetten. Dat is niet erg moeilijk, bij iedere voetbaltafel zit namelijk een duidelijke handleiding. Zo zie je stap voor stap welke handelingen nodig zijn om de tafel op te bouwen. We kunnen ons desondanks best voorstellen dat je jouw tijd liever besteed aan het spelen van een potje tafelvoetbal.

Levering inclusief montage
Wanneer je een voetbaltafel bij ons besteld kun je er ook voor kiezen om hem door onze monteur te laten monteren. Hij zet de tafel in onze werkplaats in elkaar, hier heeft hij namelijk alle ruimte en gereedschappen om dit zo goed mogelijk te doen. Zodra de voetbaltafel gemonteerd is wordt de levering zo snel mogelijk ingepland. Omdat de voetbaltafel al opgebouwd is op het moment van aflevering is het dus wel belangrijk dat de tafel op de juiste plek neergezet kan worden. Houd hierbij rekening met de afmetingen en het gewicht van de voetbaltafel. Mocht je er niet zeker van zijn of een gemonteerde voetbaltafel naar de juiste locatie gebracht kan worden, neem dan gerust contact met ons op. We kijken graag met je mee naar een oplossing.