Waarom het goed is om alleen airhockey te spelen

Of je nu een beginner bent of al ervaren bent in het spelen van airhockey, het spelen in je eentje kan een geweldige manier zijn om je vaardigheden te verbeteren en plezier te hebben. Hoewel het niet hetzelfde is als spelen met een vriend of tegenstander, zijn er nog steeds veel voordelen aan het solo spelen van airhockey.

Experimenteren

Allereerst stelt het spelen in je eentje je in staat om je volledig te concentreren op je eigen spel en echt te werken aan het verbeteren van je vaardigheden. Je kunt de tijd nemen om verschillende shots en strategieën te oefenen, en experimenteren zonder je zorgen te maken over het verliezen van een tegenstander.

Bovendien kan het spelen van airhockey in je eentje je helpen om wat extra energie kwijt te raken of stress te verminderen. Het is een geweldige manier om snel een intensieve workout te krijgen zonder naar de sportschool te hoeven gaan. Dus, als je je airhockey vaardigheden wilt verbeteren of gewoon wat plezier wilt hebben, is solo spelen een geweldige optie.

Bekijk alle airhockey tafels

Spel verbeteren

Hier zijn enkele suggesties om je spel te verbeteren. Houd de airhockey pusher correct vast en op de juiste manier, en zorg ervoor dat je beide tegelijkertijd doet. In professioneel airhockey houden spelers meestal de pusher vast met hun middelvingers en plaatsen ze deze achter de achterkant van hun hoofd.

Door de pusher niet met je handpalm vast te houden, kun je deze met grotere precisie controleren, je polsbeweging vergroten en veel sneller schieten. Een stevige grip op je pusher hebben is zeker iets dat je zelf kunt leren.

Bekijk alle airhockey pucks

Straight Shot en Bank Shot

Een van de belangrijkste schoten in airhockey is het straight shot, terwijl het andere het bank shot is. Straight shots zijn een krachtig wapen waarmee je een voorsprong kunt krijgen op je tegenstander die uit positie is. Als je beide vaardigheden tegelijkertijd onder de knie kunt krijgen, kun je andere aanvallende bewegingen aan je arsenaal toevoegen.

Bank shots kunnen op verschillende manieren en manieren worden gemaakt, maar het doel moet altijd zijn om de achterkant van de puck te raken in plaats van de zijkant. Volgens enkele van de beste spelers van het spel kun je je bank shots verbeteren door te oefenen met over-the-top en under-the-top bank shots.

Bekijk alle airhockey pushers