Alles wat je moet weten over betonnen tafeltennistafels

Tafeltennis brengt al tientallen jaren wereldwijd mensen van alle leeftijden samen voor een uiterst vermakelijk spel. Het is een geliefde bezigheid die miljoenen mensen plezier bezorgt en zorgt voor een vrolijke sfeer.

Zware tafeltennistafels

Een belangrijk onderdeel van tafeltennis is natuurlijk de tafel waarop het spel wordt gespeeld. Meestal kun je al spelen op elke platte ondergrond.

Maar nu willen we het hebben over betonnen tafeltennistafels. Deze tafels zijn zwaarder dan gewone tafels en worden meestal buiten gebruikt, bijvoorbeeld in parken, vaak met een stalen of betonnen net erbovenop.

Geschiedenis

Met de opkomst van outdoor pingpong als een populaire trend in het Westen, zijn betonnen tafels gekomen. In China ontstond enkele decennia geleden al een levendige cultuur van outdoor tafeltennis, waarbij betonnen tafels veelvuldig werden gebruikt.

Bekijk de Beta Outdoor

Waarom kiezen mensen voor betonnen tafeltennistafels?

Betonnen pingpongtafels hebben een andere spelervaring dan standaardtafels. Om goed te kunnen spelen, moet een tafeltennistafel een gelijkmatige stuit hebben. Daarom zijn goede tafels gemaakt van één materiaal.

• Betonnen tafels maken buiten spelen mogelijk en zijn ideaal voor recreatieve spelers.
  • Betonnen tafels zijn duurzaam en bestand tegen weersinvloeden.
  • Betonnen tafels zijn ook bestand tegen vandalisme.
Andere outdoor tafels

Wat maakt het spel op een betonnen tafel anders?

Ten eerste worden betonnen pingpongtafels eigenlijk altijd buiten gebruikt. Daarom verandert de aanwezigheid van wind het spel op een betonnen tafel. De lichte bal zwaait en draait meer dan normaal.

De tweede factor bij betonnen tafels is het oppervlak. Een goed potje pingpong is afhankelijk van een zeer glad oppervlak. Hoewel beton minder snel breekt of slijt, kan het structurele fouten hebben die voor bepaalde belemmeringen kunnen zorgen. Betonnen tafels hebben vaker een ongelijke stuit.

Daarom hebben wij als vaste outdoor tafeltennistafel bij Heemskerk niet alleen maar een betonnen tafel, maar ook outdoor tafeltennistafels van metaal met een melamine speelveld, zodat het indoor spel beter benaderd wordt.