Tafeltennisballen

Tafeltennisballen nodig? Wij hebben tafeltennisballen in verschillende categorieën. De beste tafeltennis ballen zijn onze 3-ster ballen. Die kunnen voor wedstrijden worden gebruikt. Ook hebben wij 1 en 2 ster tafeltennisballen en zelfs pingpong ballen zonder logo, die gebruikt kunnen worden voor feestjes.

Een beginnende of iets gevorderde tafeltennisser zal het verschil in kwaliteit van de tafeltennisballetjes niet zo snel merken. Alleen de professionele of geoefende tafeltennisser merkt eigenlijk het verschil. En bekijk meteen onze tafeltennisbatjes.

Resultaat 1–12 van de 23 resultaten wordt getoond

De Heemskerk tafeltennisballen zijn standaard verkrijgbaar in wit of oranje met ons Heemskerk logo. Wil je liever jouw eigen bedrijfslogo op jouw tafeltennis balletjes? Dat kan! Het logo wordt dan met een maximale afmeting van Ø 14 mm op de tafeltennisballen gedrukt.

Celluloid vs Plastic

De veiligheid en gezondheid van de mens en dier is ook voor de tafeltenniswereld van groot belang. Daar zijn wij het als Heemskerk natuurlijk helemaal mee eens. Daarom is vanaf 2016 door de internationale tafeltennisbond, de ITTF, besloten dat er geen celluloid ballen meer gemaakt mogen worden en dat de hele tafeltennissport over moet op plastic.

Een begrijpelijke beslissing die niet eenvoudig was om uit te voeren, want de kwaliteit van het tafeltennisballen mocht er natuurlijk niet onder lijden. Nu, enkele jaren verder worden er inderdaad geen celluloid ballen meer gemaakt en zijn alle tafeltennisverenigingen over op de plastic ballen.

In het assortiment van Heemskerk vind je sinds een aantal jaar alleen nog maar plastic tafeltennisballen. Let bij de aanschaf van jouw tafeltennisballen op het materiaal waarvan de bal is gemaakt. Het probleem van celluloid ballen bevindt zich in het produceren van de ballen en niet in het gebruik ervan. Het heeft voor jou als gebruiker/speler dan ook geen consequenties voor je gezondheid.

In speeleigenschappen, kwaliteit en duurzaamheid zijn er kleine verschillen op te merken tussen de twee materialen. Zo is de plastic bal iets langzamer en stuitert deze beter, zodat het spel gemakkelijk door publiek gevolgd kan worden. Daarbij zijn ze wel iets duurder om te produceren. Wanneer je af en toe speelt zal je deze verschillen niet of nauwelijks opmerken. Voor vragen over plastic ballen kan je altijd contact opnemen met ons Heemskerk team. We staan voor je klaar.

Wat zijn goede tafeltennisballen?

De kwaliteit van tafeltennisballetjes worden aangeduid in sterren. Balletjes met 1 ster zijn al geschikt voor recreatief gebruik. Wanneer je de tafeltennisballen intensiever gebruikt, dan kun je kiezen voor de balletjes met 2 sterren. Alleen de beste tafeltennis balletjes krijgen 3 sterren. Deze balletjes worden gebruikt tijdens competitie wedstrijden.

Welke tafeltennisballetjes jij het beste kunt kiezen is dus afhankelijk van hoe je ze gaat gebruiken. Speel je eens in de zoveel tijd, op de camping bijvoorbeeld? Dan zijn onze fun tafeltennisballen of de balletjes met 1 ster prima voor jou.  Staat er bij jou op kantoor een tafeltennistafel waar dagelijks door je collega’s een potje tafeltennis op wordt gespeeld? Dan zijn onze Heemskerk tafeltennisballen met 2 sterren ideaal. Speel je echter in competitieverband bij een tafeltennis vereniging. Dan wil je natuurlijk altijd met de beste tafeltennisballen spelen, de 3 ster ballen zijn dan geschikt voor jou.

Hoe worden tafeltennisballen gemaakt?

Het maken van tafeltennisballen begint met kleine plastic schijfjes. Die worden door een machine in heet water tot halve bolletjes geduwd. Vervolgens worden de halve bollen aan elkaar gelijmd en vormen samen een tafeltennisbal. Als laatste worden de balletjes perfect rond gemaakt en uitvoering getest, zodat je altijd de beste tafeltennisbal ontvangt.

Bij het testen van de tafeltennisballetjes wordt gekeken naar het gewicht, de afmeting en de rondheid. Dit wordt per tafeltennisbal gedaan. Voldoet een balletje niet aan de eisen, dan komt hij niet bij de klant terecht. Ook het sorteren van de tafeltennisballen gebeurd per balletje. De ballen worden ingedeeld in 1, 2 of 3 sterren.