Tafeltennis Netsets voor iedere tafeltennistafel

02 augustus 2019

Tafeltennis Netsets

Professioneel, geschikt voor buitengebruik of verstelbaar. Tafeltennis netjes zijn er in veel verschillende soorten verkrijgbaar. Het juiste netje wordt standaard meegeleverd met jouw nieuwe tafeltennistafel, maar misschien wil je liever een andere netpost combinatie. Of heb je wellicht een wat oudere tafel waarbij het netje aan vervanging toe is? Dan bestel je een nieuw tafeltennisnet eenvoudig in onze webshop.

Wanneer je op zoek bent naar een vervangend net of netpost combinatie voor jouw tafeltennistafel is het natuurlijk wél belangrijk dat je de juiste kiest, zodat je weer snel verder kunt met tafeltennissen. Maar welke netpostcombinatie is nou precies geschikt voor jouw Heemskerk tafeltennistafel? We helpen je graag bij het maken van de juiste keuze.

Verschillende soorten netposten

Net zoals bij tafeltennistafels zijn er ook veel verschillende tafeltennis netjes. Op sommige tafels past maar 1 soort netpost, op andere pingpongtafels kunnen meerdere van onze netposten gemonteerd worden. Het grootste verschil tussen de netposten is de manier waarop je het net op jouw tafeltennistafel monteert. Zo zijn er netposten met een knijpklem, sommige netposten hebben een klemschroef en weer andere tafeltennis netsets worden aan de tafel vast geschroefd en kunnen bij het inklappen van de tafeltennistafel blijven zitten. Een ander groot verschil is de stevigheid van de netset. We zetten de verschillende netjes even voor je op een rijtje:

Netpost Klemopening Geschikt voor Tafeltennistafel Los net
Classic 5-40 mm Novi 2000 / Novi 2400 / Original Pro
Clipper 15-30 mm Novi 2000 / Novi 2400 / Original Pro
Tempo 19-55 mm Novi 2000 / Novi 2400 / Original Pro
Perfect II n.v.t. Rol Compact 2200 / Rol Compact 2000 Outdoor Basic
Basic Fun n.v.t. Rol 1400 / Rol Compact 1800 / Rol Compact 1800 Outdoor Basic
Flex 1-48 mm Verschillende tafeltennistafels en bijvoorbeeld keukentafels n.v.t.

Netpost Classic

Netpost Perfect II

Netpost Clipper

Klemopening

Zoals je hierboven kunt zien is ook de klemopening belangrijk bij het kiezen van een nieuwe netpost combinatie. De klemopening is het gedeelte van de netpost waar het tafelblad tussen geklemd wordt. Het tafelblad mag dus niet dikker zijn dan de maximale klemopening van de netpost die je kiest. De netpost Tempo heeft binnen ons assortiment de grootste klemopening, namelijk 55 mm.
In het verleden zijn er modellen tafeltennistafels gemaakt met dikkere, doorlopende randlijsten. Helaas worden er geen netposten meer gemaakt met dit formaat klemopening. We adviseren op bij deze tafels een inkeping te maken in de randlijst, zodat één van onze nieuwe netposten ook op deze tafels gemonteerd kan worden.

Netsets voor oudere modellen tafeltennistafels

Bij Heemskerk hebben we door de jaren heen veel verschillende modellen tafeltennistafels in het assortiment gehad. Iedere tafel met een eigen netpost. Heb jij zo’n ouder model en is het netje daarvan aan vervanging toe? Geen probleem. In veel gevallen past één van onze huidige netsets op de tafeltennistafel. Neem bijvoorbeeld onze Rol Compact 1600. Deze tafeltennistafel wordt al jaren niet meer gemaakt, maar de kwaliteit van deze tafel is dusdanig goed dat we nog regelmatig vraag krijgen naar een vervangend netje. Deze tafeltennistafel is in 2 verschillende uitvoeringen gemaakt, dus kijk voor de juiste tafeltennis netsets eens op de info pagina van de Rol Compact 1600.

Zoals je ziet is er voor iedere tafeltennistafel een passend netje te vinden. Kom je er toch nog niet helemaal uit? Of heb je vragen over onze netset? Neem dan contact op met onze klantenservice