Biljart

Op zoek naar alles voor biljart? Bij Heemskerk vind je alles voor carambole biljart en voor poolbiljart. Niet alleen als je beginner bent met biljart, maar ook voor de gevorderde speler. Niet alleen voor als je een pooltafel zoekt voor op kantoor, maar ook voor een biljarttafel voor thuis.

Zoek je een keu dan kun je kiezen uit verschillende soorten en maten. Van 1-ster tot 9-ster.

Zo kunnen we ook een biljart leveren met het logo van jullie merk of bedrijfsnaam erop. Kijk hier hoe dat werkt.

Bijna iedereen heeft weleens een vorm van biljart gespeeld. En of het nou om poolen ging, om carambolebiljart of snooker, iedereen vindt biljarten leuk! Voor alles wat met biljarten te maken heeft ben je bij Heemskerk aan het juiste adres.

Wat is biljart?

Biljart is de verzamelnaam van verschillende spellen die gespeeld worden met een aantal biljartballen en een keu. Voorbeelden hiervan zijn pool en carambole biljart. Voor die verschillende varianten van biljart zijn ook verschillende biljarttafels nodig.

Hoe werkt biljart?

Een carambole biljart heeft geen gaten, het is hierbij de bedoeling dat je met je witte biljartbal de twee andere ballen raakt. Een pooltafel heeft die gaten wel. Bij dit spel is het juist de bedoeling om de ballen met je biljartkeu één voor één in de gaten te stoten. De biljartballen en keuen worden bij al onze biljart- en pooltafels standaard meegeleverd.

Wat is het verschil tussen biljart en pool?

Biljart is eigenlijk de verzamelnaam, maar vaak wordt de term biljart ook gebruikt als synoniem voor carambole biljart. Pool (biljart) is een vorm van biljart, of anders, als je uitgaat van carambolebiljart, een versie waarbij er meer ballen zijn die in de gaten moeten worden gestoten. (Carambole)biljart is een vorm van biljart met maar drie ballen, zonder pockets (gaten).

Hoeveel weegt een biljart?

Een biljarttafel kan wel 360 kg wegen. Dat gewicht heeft de tafel dan vooral te danken aan het speelveld van leisteen. Niet alle biljarts hebben zo’n leisteen, kleinere tafels zijn dus lang zo zwaar niet.

Omdat er heel veel verschillende soorten biljarttafels zijn, zal ook het gewicht per tafel verschillen. Onze pooltafels voor thuisgebruik zijn ervoor gemaakt om te kunnen verplaatsen en zijn daarom kleiner en lichtgewicht. Deze tafels zijn dan ook ideaal als je iets minder ruimte hebt. Komt de pooltafel op een openbare plek te staan? Dan raden we een zwaarder model aan, zoals de Heemskerk Baltimore pooltafel. Het paradepaardje van de Heemskerk pooltafels mét leisteen!

Heb je vragen over biljarten, of wil je hulp bij het kiezen van jouw nieuwe pooltafel? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag!